გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის თემა: ექსტრემალური სპორტის სახეობები
მასწავლებლის სახელი გვარი, პირადი ნომერი: ლელა გაზაშვილი
საგანი: ინგლისური ენა
გაკვეთილის ტიპი: გამჭოლი კომპეტენციები-მედია წიგნიერება
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/ მეექვსე კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: თვრამეტი მოსწავლე( 18); სსსმ მოსწავლე არ მყავს
გაკვეთილის
მიზანი:მოსწავლეები გაეცნობიან სპორტის სხვადასხვა სახეობებს. გაიმდიდრებენ ლექსიკას, ისწავლიან ახალ სიტყვებს
და ხანგრძლივად დაიმახსოვრებენ კოგნიტური
სქემების გამოყენებით.
ინფორმაციას
დაამუშავებენ დამოუკიდებლად და განუვითარდებათ თანამშრომლობითი უნარი .
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: მოსწავლეები გაეცნენ სპორტის სხვადასხვა სახეობებს.გაიმდიდრეს
ლექსიკა, ისწავლეს ახალი სიტყვები და შეძლეს მათი დამახსოვრება ხანგრძლივად კოგნიტური
სქემების გამოყენებით. დაამუშავეს ინფორმაცია დამოუკიდებლად და განუვითარდათ თანამშრომლობითი
უნარი.
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
კითხვა:
უცხ.დ.6.6.
მოსწავლეს შეუძლია ახსნა -განმარტებითი ხასიათის ტექსტების ,ინსტრუქციების წაკითხვა
და გაგება.
·
აკვირდება
ტექსტის კომპოზიციას, არასიტყვიერ და სიტყვიერ მაორგანიზატორებელ ელემენტებს(სათაურს,რუბრიკას,წარწერებს)
და განსაზღვრავს ტექსტს რომელ ნაწილში უნდა ეძებოს ესა თუ ის ინფორმაცია.
უცხ.დ.6.10.
მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გაგების გასაადვილებლად მიმართოს სხვადასხვა სტრატებიას.
·
მოსწავლე
დამოუკიდებლად ამოიცნობს უცნობ სიტყვებს ,წინადადებების მნიშვნელობას უცნობი ელემენტების
დახმარებით.(მაგ.,კონტექსტის ილუსტრაციის მიხედვით.)
უცხ.დ.6.15.
მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა;
·
სვამს/პასუხობს
კითხვებს მისთვის ნაცნობი თემის გარშემო
გამოთქვამს დამოკიდებულელებას გარკვეულ საკითხთან დაკავშირებით.მოჰყავს
მაგალითები პირადი გამოცდილებიდან
სწავლის
სწავლა
უცხ.დ.6.21.
მოსწავლეს შეიძლია რესურსის სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის
მიზნით გამოყენება;
·
იყენებს
სქემებს, კლასიფიკაციის სტრუქტურირებულ მოდელებს.
უცხ.დ.24.ბ
მოსწავლეს
შეუძლია თანაკლასელებთან ,მასწავლებელთან და ჯგუფის წევრებთან თანამშრომლობა.
·
სხვებს აცდის პასუხს, განსხვავებულ აზრს
ყურს უგდებს, მეწყვილესთან ერთად ჭრის დასმულ
ამოცანას ,გამოთქვამს საკუთარ აზრს და თავისი წვლილი შეაქვს გუნდურ მუშაობაში.
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
(წთ)
|
||||||
1
|
A ფაზა - საწყისი ფაზა
ვესალმები კლასს და ვაცნობ გაკვეთილის თემას,მიზანსა და შეფასების კრიტერიუმებს. შევახსენებ ქცევის
წესებს.
|
ვერბალური ახსნა;
|
საერთო საკლასო
|
სლაიდი რომელზეც ასახულია თემა,მიზანი,მოსწავლის შეფასების
რუბრიკა და ქცევის წესები
|
3 წთ
|
||||||
2
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება:
მოსწავლეებს მივმართავ
შეკითხვით:
1.
შეგიძლიათ დაასახელოთ სპორტის
სახეობები რომელიც თქვენთვისაა ცნობილი?
2.
რომელია თქვენთვის ყველაზე საინტერესო
სპორტი? რატომ?
3.
რომელი სპორტია პოპულარული
თქვენს ქვეყანაში?
4.
რომელია ყველაზე საინტერესო სპორტის სახეობა მსოფლიოში და დაასაბუთეთ
,ეთანხმებით თუ არა ერთმანეთის მოსაზრებებს.
5.
არსებული ცოდნის გამოყენების მიზნით ვაჩვენებ წინასწარ მომზადებულ სლაიდს
სპორტის სხვადასხვა სახეობებით გამოსახულს და მათ სახელწოდებებს, ვთხოვ სწორად დაუკავშორონ
ერთმანეთს .
6.
დავურიგებ კოგნიტურ სქემას
ვიცი:“მინდა გავიგო :რა გავიგე ’’ და ვთხოვ შეავსონ პირველი ორი გრაფა:ვიცი,მინდა
გავიგო.
|
ცოდნა
1.სააზროვნო რუკა
2.არგუმენტირებული მსჯელობა
5 ცოდნის გამოყენება
წაიკითხე და დააკავშირე
|
1.ინდივიდუალური
2.საერთო საკლასო
6.ინდივიდუალური
|
პროექტორი;კომპიუტერი;მარკერი;სამუშაო ფურცლები;კალამი;
5.კომპიუტერი ,პროექტორი,
დასურათებული სამუშაოფურცლები.კალამი
|
8 წთ
|
||||||
2
|
B ფაზა -სიღრმისეული ფაზა
1.
მოსწავლეებს მივუთითებ წაიკითხონ გაკვეთილის სათაური და გამოხატონ ვარაუდი : რას შეიძლება
გულისხმობდეს სიტყვა „ექსტრემალური სპორტი“?
მოვისმენ მოსაზრებებს
და გაურკვევლობის შემთხვევაში მივაწვდი მოკლე განმარტებას.
2.
მივმართავ მოსწავლეებს გადახედონ
წიგნში თემასთან დაკავშირებულ სურათებს და
გამოთქვან ვარაუდები, მათი აზრით რას აღწერს თითოეული სურათი და რომელია მათთვის
ახალი სპორტის სახეობა რომელსაც არ იცნობდნენ?
მოსწავლეებს დავყოფ ოთხ ჯგუფად,(A,B,C, D- 4,5 წევრი)
3.
თითოეულ ჯგუფს ევალება წაიკითხოს
ექსტრემალური სპორტის სახეობები დაშლილი სახით და ჯგუფის ყველა წევრს ევალება მიიღოს მონაწილეობა ახალი ინფორმაციის გააზრებასა
და პრეზენტაციაში. მოსწავლეებს ეძლევათ განსაზღვრული
დრო პრეზენტაციის მოსამზადებლად.
4.
მასწავლებელი აკვირდება
მათ მუშაობას და დროდადრო ეხმარება უცნობი სიტყვების განმარტებაში.
5.
A ჯგუფის წევრებმა უნდა გააცნონ
B , C და D ჯგუფის წევრებს ახალი
ინფორმაცია. ჯგუფის წევრების შემოწმების მიზნით , თუ რამდენად იყვნენ ჩართული საკითხის
მომზადებაში ყველა წევრი, ვთხოვ B , C და
D ჯგუფის წევრებს ჩაინიშნონ შეკითხვები და პრეზენტაციის დასრულებისას დაუსვან წარდგენილ ინფორმაციასთან დაკავშირებით A ჯგუფის
წევრებს.და მსგავსად გრძელდება შემდეგ A ,B , C და D
ჯგუფებისათვის.
6.
ვურიგებ მოსწავლეებს
დასურათებულ მასალას სადაც ნაჩვენებია ზამთრისა და ზაფხულის სპორტის სახეობები და
მოსწავლეებს ვთხოვ
ვენის დიაგრამის გამოყენებით ჩამოწერონ
რა განსხვავება და მსგავსებაა მათ შორის. რა მსგავსი
და განსხვავებული აღჭურვილობებია საჭირო თითოეული სპორტისათვის.
|
არაპირდაპირი სწავლება
Task
Based Learning
1.ვარაუდის გამოთქმა
3.წაკითხულის გააზრება.
პრეზენტაცია
5.პრეზენტაცია
6.ანალიზი
ჯგუფში მუშაობა
|
1.ინდივიდუალური
ჯგუფში მუშაობა
5.ჯგუფში მუშაობა
6.ჯგუფში მუშაობა
|
1.წიგნი.
3.პროექტორი,კომპიუტერი,სლაიდები.წამზომი (ეკრანზე)
5.პროექტორი.
კომპიუტერი.სლაიდები
6.სამუშაო ფურცლები.კალამი.
წამზომი
|
3
წთ
17 წთ
3 წთ
|
||||||
4
|
C ფაზა - გამთლიანება / შეჯამება .
გაკვეთილის შეჯამების
მიზნით მოსწავლეებს დავუსვამ შეკითხვებს თემის ირგვლივ.
·
რის შესახებ იყო ტექსტი?
·
რომელი სპორტის სახეობები
შეისწავლეთ?
·
რას ფიქრობ რომელია შენთვის
ყველაზე საინტერესო ექსტრემალური სპორტი ?
·
რომელ ექსტრემალურ სპორტს ურჩევდი მეგობარს რომ დაინტერესდეს და რატომ?
მოსწავლეები ავსებენ კოგნიტური
სქემის მესამე გრაფას
„ვიცი,მინდა გავიგო,რა
გავიგე’’ ბოლო გრაფას - „რა გავიგე?’’
|
სინთეზი
შეფასება
|
ინდივიდუალური
|
7.
|
5 წთ
|
||||||
5
|
საშინაო
დავალება
ახლად შესწავლილი სპორტის სახეობების მოკლე დახასიათება.
მნიშვნელოვანი ინფორმაციის ამოცნობა და დასწავლა ცხრილის გამოყენებით
|
1წთ
|
|||||||||
შეფასება
თანატოლთა შეფასება
მასწავლებლის შეფასება
განმავითარებელი
განმსაზღვრელი
|
მიმდინარე განმავითარებელი
მიმდინარე განმსაზღვრელი
|
5წთ
|
შეფასება
თანატოლთა შეფასების რუბრიკა
Peer Evaluation Form
Group name
___________________ Date ________________
Attribute
|
10-9
|
8-7
|
6-5
|
4-3
|
Represented himself/herself
|
||||
Participated in group disscussion
|
||||
Helped each other in a group
|
||||
Spoke clearly
|
||||
How much work was done
|
||||
Quality of completed work
|
||||
Total:
|
No comments:
Post a Comment